T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
ÇORUM İLİ
UĞURLUDAĞ İLÇESİ KÖYLERİNE
HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİ TÜZÜĞÜ
Birliğin Adı
Madde 1- Birliğin adı 'Uğurludağ İlçesi Köylerine Hizmet Götürme Birliği'dir
Birliğin Merkezi
Madde 2- Birliğin Merkezi Uğurludağ İlçesidir.
Birliğin Çalışma Alanı ve Süresi
Madde 3- Birliğin faaliyet alanı, Uğurludağ ilçesi mülki sınırları olup; çalışma süresi sınırsızdır.
Birliğin işletmesini devraldığı içme suyu, tarımsal sulama ve benzeri tesislerin; Birliğe üye olmayan başka mahalli idarelerin alanlarını da kapsaması halinde, üye olmayan mahalli idareler ile Birlik Encümeni arasında protokol yapılabilir.
Mülki sınırlar dışında veya içinde olup Birliğe üye olmayan başka mahalli idareler; Birlik Encümeni ile aralarında yapılan protokolle Birliğin içme suyu, tarımsal sulama ve benzer diğer hizmetlerinden faydalanabilirler.
Birliğin Üyeleri
Madde 4- Uğurludağ ilçesine bağlı Anbarcı, Aşılıarmut, Belkavak, Boztepe, Büyükerikli, Dağönü, Eskiçeltek, Gökçeağaç, Karaevliya, Karakısık, Kırköy, Kızağılı, Köpeç, Küçükerikli, Sazköy, Resuloğlu, Torunlar, Üçdam, Yarımca ve Yeniyapan köyleri birliği üyeleridir.
Birliğin Amacı ve Üyelerce Devredilen Görev ve Hizmetler
Madde 5-
a) Birlik, üye köylere kanunlarla verilen hizmetlerin yerine getirilmesinde yardımcı olur veya gerektiğinde hizmetleri doğrudan yapar. İlçe ve köylerdeki yol, su, okul, lojman, cami, imamevi, sağlık tesisi, köy konağı, kanalizasyon ile bunlara benzer her türlü köy yararına hizmet ve yardımları yapar veya yapımına katkıda bulunur.
b)İlçe ve Köylerde her türlü eğitim, kültür ve spor faaliyetlerini doğrudan yapar veya yapan kuruluşlara yardımda bulunur, meslek kazandırılması ve istihdam arttırılması ile ilgili çalışmaları yürütür ya da katkı da bulunur
c)İlçe veya köy halkı yararına olan ekonomik, sosyal, eğitim, kültür, sınaî, tesis hizmetleri yapar, kurar, işletir ve yapanlara yardımcı olur. Bu alanda diğer kuruluşlarla işbirliği yapar ve şirketler kurabilir.
d)Birlik ilçenin ve köylerin tanıtımını yapmak kamu hizmetleri ve birlik faaliyetlerinde yöre halkının ilgi ve desteğini sağlamak amacıyla mahalli nitelikte sosyal ve kültürel etkinlikler düzenleyebilir.
e)Kırsal kalkınmayı sağlamak için tarım ürünlerinin üretim ve pazarlaması hariç olmak üzere gerekli her türlü çalışmayı yapmak ve yapılmasına katkı sağlamak, ağaçlandırmayla ilgili çalışmalar yapmak.
f)Finansmanı bakanlıklarca ya da başka kurumlarca karşılanan eğitim, kültür, spor, sağlık sosyal yardım ve kırsal kalkınma projelerinin yürütülmesini sağlamak, gerektiğinde bu projelerde ücretli personel çalıştırabilir.
g)Birlik Başkanı Lojmanının ödeneği olmadığı takdirde bina küçük onarımı ile mefruşatının temininde destek sağlamak
h)İlçemize gelen konukların ve Kaymakamlık misafirlerinin temsil ve ağırlama giderlerinin finansmanını bütçe imkânları dahilinde karşılayabilir
i)Birlik İlçeye bağlı köylerin sorunlarını dile getirmek, kamu hizmetleri ile birlik faaliyetlerine yöre halkının ilgi ve desteğini sağlamak amacı ile mahalli nitelikte gazete çıkartır, işletir.
j)Birlik yönetim kurulu kararı ile şirket kurmak veya şirketlere ortak olmak, bu işlerle ilgili araştırma ve incelemeler için il içi veya il dışına personel görevlendirmek ve görev için masrafları karşılamak
k)Köylerin hizmetlerinden faydalandığı kamu kurum ve kuruluşlarının bu hizmetlerinin ifasında ödeneklerinin yetersizliğinden dolayı gecikmeye meydan verilmemesi için giderlerin birlik bütçesinden karşılanması,
l) Mülki sınırlar dışında veya içinde olup Birliğe üye olmayan başka mahalli idarelerin; Birlik Encümeni ile aralarında yaptıkları protokolle Birliğin içme suyu, tarımsal sulama ve benzer diğer hizmetlerinden faydalandırılması,
Bu hizmetlerin ifası sırasında meydana gelen sorunlarda Birlik Encümenince verilecek idari yaptırım kararlarına bütün fayda sahipleri uymak zorundadır.
m)Tüzükte belirtilen amaçlar doğrultusunda diğer kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile işbirliği yapmak,
Birliğin Organları
Madde 6- Birliğin organları şunlardır;
1-Birlik Meclisi
2-Birlik Encümeni
3-Birlik Başkanı
BİRLİK MECLİSİNİN KURULUŞU, GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik Meclisinin Kuruluşu
Madde 7- Birlik meclisi, Kaymakam başkanlığında üye köylerin muhtarları ve Uğurludağ İlçesinin İl genel meclis üyelerinin katılımından teşekkül eder.Birlik Meclisinin seçilmiş üyelerinin görev süresi mahalli idari seçimleri ile sona erer.Meclisin seçimle gelen üyeliklerinin boşalması durumunda yerine yedekleri getirilir.
Belediye başkanlığı, muhtarlık, il genel meclisi ve belediye meclisi üyelikleriyle köy ihtiyar meclisi üyeliğini kaybedenler, birlik meclis üyeliğini de kaybetmiş sayılırlar.
Birlik Meclisinin Görev ve Yetkileri
Madde 8- Birlik Meclisinin görev ve yetkileri şunlardır:
a)Yatırım Planı ve Çalışma programının görüşmek ve kabul etmek.
b)Bütçe ve kesin hesabı kabul etmek, bütçede kurumsal kodlama yapılan birimler ile fonksiyonel sınıflandırmanın birinci düzeyleri arasında aktarma yapmak
c)Borçlanmaya karar vermek
d)Taşınmaz mal alımına, satımına, kiralanmasına ve takasına karar vermek.
e)Birlik tarafından yürütülecek hizmetler için uygulanacak ücret tarifesini belirlemek
f)Şartlı bağışları kabul etmek
g)Dava konusu olan ve miktarı iki bin Türk lirasından on bin Türk Lirasına kadar birlik alacaklarının sulhen halline karar vermek
h)Birlik yatırımlarının yap-işlet veya yap-işlet-devret modeli ile yapılmasına karar vermek
i)Birlik Başkanlık divanını, birlik encümen üyelerini ve meclis ihtisas komisyonu üyelerini seçmek
j)Birlik teşkilatına ait birimlerin kurulmasına karar vermek
k)Birlik tüzüğünde öngörülmesi halinde tüzük değişikliğini kabul etmek
l)Birlik tarafından çıkarılacak yönetmelikleri kabul etmek
m)Birlik başkanıyla birlik encümeni arasındaki anlaşmazlıkları karara bağlamak
n)Birlik personeline ait kadroların ihdası, değiştirilmesi ve kaldırılması hakkında karar vermek.
o) Birliğe üye köylerin bir sonraki yıl bütçelerine koyacakları katılma payı oranlarını belirlemek
p)Birlik adına alınan ve süresi bir yılı aşan ikraz ve istikrazları karara bağlamak,
r)Birlik başkanının birlik hizmet ve faaliyetleri ile ilgili konulardaki önerilerini görüşüp karara bağlamak
s)Kuruluş amacında belirtilen görevlerle ilgili olarak Türkiye'deki veya yabancı kurum ve kuruluşlarla yapılacak işbirliği konusunda karar almak
t)Birliğin feshine karar vermek,
u)Birbirini takip eden üç toplantıya mazereti olmaksızın katılmayan meclis üyelerinin istifa etmiş sayılmasına karar vermek
v)Birlik iş ve işlemlerini yürüten Birlik Meclisi ve Birlik Encümen Başkanına ödenecek aylık ücretin belirlenmesine karar vermek
Meclis Başkanlık Divanı
Madde 9- Mahalli idareler Genel seçimlerini müteakip meclis, kaymakamın çağrısı üzerine 30 gün içinde Kaymakamın Başkanlığında toplanarak, İlk iki yıl için birinci ve ikinci Meclis başkan vekili ile iki kâtip üyeyi gizli oyla seçer. Seçilen başkanlık divanı ilk iki yıl için görev yapar, ilk iki yıldan sonra seçilen başkanlık divanı üyeleri ilk mahalli idareler genel seçimine kadar görev yapar. Herhangi bir nedenle başkanlık divanına boşalma olması durumunda kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye seçilir.
Meclis Toplantı ve Karar Nisabı
Madde 10- Birlik Meclisi her yıl Mayıs ve Eylül aylarında olağan olarak birlik merkezinde toplanır. Meclis, üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar alınır. Karar yeter sayısı meclis üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz. Meclis Başkan ve meclis üyelerinin üçte birinin veya üye mahalli idare meclislerinin talebi üzerine olağanüstü olarak toplantıya çağrılabilir. Gerekli nisap sağlanamazsa başkan tarafından toplantı üç gün sonraya ertelenir. İkinci toplantı üye sayısının dörtte birinden az olmayan üye ile açılır ve kararlar katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Ancak bu nisap meclis üye tam sayısının dörtte birinden az olamaz. Olağanüstü toplantılarda çağrıyı gerektiren konuların dışında başka bir iş görüşülemez.
Yapılacak protokollerle birlik hizmetlerinden yararlanan ve üye olmayan mahalli idareler, Birlik Meclis toplantılarına oy hakkı bulunmaksızın müşahit olarak davet edilebilirler.
Birlik Meclisinin Kararlarının Kesinleşmesi
Madde 11- Birlik meclisince alınan kararlar birlik başkanına gönderilir. Birlik başkanı hukuka aykırı gördüğü meclis kararlarını geri gönderir. Meclis kararında ısrar ederse veya 5 gün içerisinde başkan kararı mülki idare amirine gönderir ya da bu süre zarfında herhangi bir işlem yapmaz ise kararlar kesinleşir.
Tüzük değişikliğine ilişkin kararlar Çorum Valiliğinin onayı ile kesinleşir ve yürürlüğe girer
Meclis Kararlarının Yürürlüğe Girmesi
Madde 12 - kesinleşen Meclis kararları Kaymakama gönderilmesi ile yürürlüğe girer.
İhtisas Komisyonları
Madde 13- Birlik Meclisi her dönem başı toplantısında plan ve bütçe komisyonunu kurar ve sayısı beşi geçmemek üzere bu komisyonlara üye seçebilir. Birlik Meclisi dönem başı veya diğer toplantılarda faaliyet konuları ile ilgili üye sayısı beşi geçmemek üzere komisyonlar kurabilir.
BİRLİK ENCÜMENİNİN KURULUŞ, GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik Encümeninin Kuruluşu
Madde 14- Birlik encümeni; Kaymakam, meclisin muhtar üyeleri arasından bir yıl için gizli oyla seçeceği iki ve il genel meclis üyeleri arasından gizli oyla seçeceği iki olmak üzere beş kişiden oluşur. Görev süresi dolan kişiler yeniden seçilebilir.Birlik başkanı encümeninde başkanıdır. Başkanın bulunmadığı hallerde bu görev başkanın görevlendirmesi durumunda birlik müdür veya görevlendireceği encümen üyelerinin birisi tarafından yürütülür.
Encümeninin Görev ve Yetkileri
MADDE 15- Birlik Encümeninin Görev ve Yetkileri Şunlardır:
a)Yatırım Planı ve Çalışma programı ile bütçe ve kesin hesabı inceleyip birlik meclisine görüş bildirmek,
b)Kamulaştırma işlemlerinin gerektirdiği kamu yararı kararını almak
c)Öngörülmeyen giderler ödeneğinin harcama yerlerini belirlemek
d)Bütçede fonksiyonel sınıflandırmanın ikinci düzeyleri arasında aktarma yapmak
e)Kanunlarda öngörülen cezaları vermek
f)İki bin Yeni Türk Lirasına kadar olan davaların Sulhen Halline karar vermek
g)Taşınmaz mal alımına, satımına, kiralanmasına ve takasına ilişkin meclis kararlarını uygulamak
h)Artırma ve eksiltme şartnameleri ile ihaleleri ve pazarlık kararlarını incelemek ve tasdik etmek
i)Bu tüzükte yazılan görevlerle çeşitli kanunlarla birlik meclisine görev olarak verilen konuları meclisin toplantı halinde bulunmadığı zamanlarda meclisin ilk toplantısında onayına sunmak şartıyla görüşüp karara bağlamak
j)Birliğin faaliyet alanı ile ilgili hususlarda çalışacak personel istihdamına karar vermek ve ücretini belirlemek.
Birlik Encümeni Toplantı ve Karar Nisabı
Madde16- Birlik encümeni ayda en az bir defa üye tam sayısının salt çoğunluğu ile önceden belirlenen yer, gün ve saatte toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar alır. Eşitlik halinde başkanın olduğu taraf çoğunluğu sağlamış sayılır. Başkan acil durumlarda encümeni toplantıya çağırılabilir. Encümenin gündemi başkan tarafından hazırlanır. Başkan tarafından havale edilmeyen konular görüşülemez. Encümen üyeleri başkanın uygun görüşü ile gündem maddesi teklif edilebilir. Encümen havale edilen konular bir ay içinde görüşülerek karara bağlanır.
BİRLİK BAŞKANININ GÖREV VE YETKİLERİ
Birlik Başkanı
Madde 17- Birlik tüzel kişiliğinin başkanı İlçe Kaymakamıdır.
Birlik Başkanının Görev ve Yetkileri
Madde 18- Birlik başkanı, birlik idaresinin başı ve tüzel kişiliğinin temsilcisidir. Birlik Başkanının görev ve yetkileri şunlardır.
a)Birliği yönetmek ve birliğin hak ve menfaatlerini korumak
b)Yatırım planı ve çalışma programı ile bütçeyi ve kesin hesabı hazırlamak, uygulamak, izlemek, değerlendirmek ve bunlarla ilgili olarak hazırlayacağı yıllık faaliyet raporunu meclise sunmak.
c)Birliği temsil etmek veya vekil tayin etmek.
d)Birlik meclisine ve birlik encümenine başkanlık etmek.
e)Birliğin taşınır ve taşınmaz mallarını idare etmek
f)Birliğin gelir ve alacaklarını takip ve tahsil etmek.
g)Yetkili organların kararını almak şartıyla sözleşme yapmak.
h)Birlik meclisi ve birlik encümeni kararlarını uygulamak.
i)Birlik meclisi ve birlik encümeninin yetkisi dışında kalan diğer ödenek aktarmalarını yapmak.
j)Birlik personelini atamak.
k)Birlik denetlemek.
l)Şartsız bağışları kabul etmek.
m) Kanunlarda birliğe verilen ve birlik meclisi veya birlik encümeni kararını gerektirmeyen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
n)Birlik meclisini olağanüstü toplantıya çağırmak.
BİRLİK TEŞKİLATI VE GÖREVLERİ
Teşkilat
Madde 19- Birlik teşkilatı birlik müdürü, yazı işleri müdürü. Mali hizmetler birimi ile teknik işler biriminden oluşur. Bu birimler gerektiğinde tek görevli tarafından da yürütülebilir.
Birlik personeli
Madde 20- Birlik müdürünü birimi amirlerini ve diğer personeli birlik başkanı atar. Ancak birlik müdürü ve birim amirlerinin atamaları hakkında meclise bilgi verir.
Birlik personelinin kadro birlik meclisi tarafından ihdas edilir. Birliğin, yıllık toplam personel giderleri, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin Vergi Usul kanunda belirlenen yeniden değerleme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan miktarın %10'unu aşamaz.
Birlik Müdürünün Görevleri
Madde21- Birlik müdürü, birliğe ait hizmetlerin başkan adına onun direktifi ve sorumluluğu altında yürütülmesini sağlar.
Birlik başkanı hangi işleri Birlik müdürüne devrettiğini bir yönerge ile belirler.
MALİ HÜKÜMLER
Birliğin Gelirleri
Madde 22- Birliğin gelirleri şunlardır:
a)Birlik üyelerinin, birliğin kuruluş ve faaliyet giderlerine katılma payları
b)Birlik meclisi tarafından belirlenecek tarifelere göre tahsil edilecek hizmet karşılığı ücretler
c)Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından aktarılacak ödenekler.
d)Taşınır ve taşınmaz malların kira, satış ve başka suretle değerlendirilmesinden elde edilecek gelirler
e)Kira ve faiz gelirleri
f)Bağışlar.
g)Köylere Hizmet Götürme Birlikleri için İl Özel İdaresi bütçesinden ayrılacak pay.
h)Diğer gelirler.
Birliğin giderleri
Madde 23- Birliğin giderleri şunlardır:
a)Birlik hizmetlerinin yürütülmesi için yapılacak giderler ile 5. maddede belirtilen her turlu faaliyetlere ait giderler
b)Birliğin personeline ve seçilmiş organlarının üyelerine ödenen maaş, ücret, ödenek, huzur hakkı, yolluk, hizmete ilişkin eğitim harcamaları ile diğer giderler
c)Hizmet karşılığı alınacak ücretler ve diğer gelirlerin takip ve tahsili için yapılacak giderler.
d)Birliğin hizmet binalarını, tesislerini, araç ve gereçlerinin temini, yapımı, bakımı ve onarımı için yapılan giderler.
e)Faiz borçlanmaya ilişkin diğer ücretler ile sigorta giderleri.
f)Dava takip ve icra giderleri.
g)Avukatlık, danışmanlık ve denetim ücretleri
h)Kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla yapılan ortak hizmetler ve diğer projeler gideri
i)Temsil, tören ve ağırlama giderleri.
j)Diğer giderler.
Üyelerin Birliğin Faaliyet Giderlerine Katılım Payları
Madde 24-Üye mahalli idareler her yıl bütçelerinin %5 'ini birlik faaliyet giderlerine katılım payı olarak birliğe öderler. Birlik Meclisi gerekli gördüğü durumlarda bu miktarı azaltıp arttırabilir.
BİRLİK BÜTÇESİ
Madde 25-Birlik bütçesi, bir mali yıl ve izleyen iki yıl içindeki gelir ve gider tahminleri ile bunların uygulanmasına ilişkin esas ve usulleri gösteren bir meclis kararıdır.
Bütçeye ayrıntılı olarak harcama programları ve finansman programları eklenir. Bütçe yılı devlet mali yılı ile aynıdır. Bütçe dışı harcama yapılamaz.
Birlik başkan ve harcama yetkilisi olarak yetki verdiği birlik müdürü bütçe ödeneklerinin verimli tutumlu ve yerinde harcanmasından sorumludur.
Birlik meclisi, birlik bütçesini eylül ayı olağan toplantısında görüşerek kabul eder.
Bütçe, ekonomik sınıflandırmanın dördüncü düzeyine göre hazırlanır ve mecliste ikinci düzeye kadar görüşülerek kabul edilir.
Birlik Bütçesinin Kesinleşmesi ve Yürürlüğe Girmesi
Madde 26- Birlik bütçesi, birlik meclisinin diğer kararlar gibi tüzüğün 11 ve 12'nci maddesindeki usullere göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Üst Yönetici
Madde 27-Birliğin üst yöneticisi birlik başkanıdır.
Harcama Yetkilisi
Madde 28-Birliğin harcama yetkilisi birlik başkanıdır. Başkan bu yetkisini birlik saymanına devredebilir.
Çalışma Programı
Madde 29- Birlik meclisi bütçeden önce çalışma programını görüşerek kabul eder. Bütçeler, çalışma programına uyumlu olarak hazırlanmak zorundadır.
Birliğin Alım, Satım, ihale ve Hesap işleri
Madde 30- Birlik içişleri bakanlığı tarafından ihale yönetmeliği çıkarılıncaya kadar Birlik meclisinin 16.08.2005 günü ve 2 sayılı kararı ile kabul edilen' İhale ve harcama yönetmeliği 'ne tabidir. Birlik 2886 sayılı devlet ihale kanunu 4734 sayılı kamu ihale kanunu 4735 sayılı kamu ihale sözleşmeleri kanunu ve 5018 sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu ve Sayıştay kanununa tabi değildir.
Birliğin Tutacağı Defterler
Madde 31- Birlik, içişleri bakanlığı tarafından çıkarılan birlikler bütçe ve muhasebe yönetmeliğinden öngörülen defterleri tutarlar.
Madde 32- Üye mahalli idarelerin ve vatandaşların birlik hizmetlerinden faydalanma usulleri:
Birliğe üye mahalli idare birimlerin, birlik hizmetlerinden yararlanabilmeleri için öncelikle birlik başkanlığına bir dilekçe ile talep ettikleri hizmeti ve bu hizmetin gerçekleşmesine yapacakları katkıyı da belirtecek şekilde başvuracaklardır. Birlik encümeni, üye mahalli idare birimlerinden gelen talepleri değerlendirerek, köy katkısını ve işçilik giderini sağlayan ya da taahhüt eden taleplere ve önemine göre aciliyet arz eden hizmetlere öncelik verir. Birlik encümeni üye mahalli idare birimlerine yapacağı mal ve hizmet yardımlarında, birliğin mali durumunu bütçe olanaklarını, o hizmetten yararlanacak kişi sayısını, mahalli idare birimlerine daha önce birlikten ya da il Özel idaresinden yapılan yardımların miktarını, bu yardımların kalkınmaya, alt yapı ve kanalizasyon sorunlarını çözmeye yönelik olmasını göz önünde bulundurur.
Birliğin Üyelerinin Sorumluluğu
Madde 33-Birlik adına yapılan her türlü sözleşme ve taahhütlerden birlik tüzel kişiliği sorumludur. Birliğin mal varlığı ile sınırlı olan bu sorumluluk hiçbir şekilde üye köy tüzel kişiliğini bağlamaz.
Yönetmelik Yapılanması
Madde 34-Bu tüzüğün uygulanmasına ilişkin esas ve usuller yönetmelikte düzenlenir.
Yönetmelik, birlik meclisi tarafından kabul edilir ve Tüzüğün 11 ve 12'nci maddesindeki esas ve usullere göre kesinleşir ve yürürlüğe girer.
Birliğe Katılma
Madde 35-Birliğin kuruluşundan sonra birliğe katılmak isteyen mahalli idare birimleri kendi meclislerinde alacakları katılma kararı, birlik meclisince kabulü ve Çorum Valisince onayı ile katılım gerçekleşmiş olur.
Birlikten Ayrılma
Madde 36- üye mahalli idareler kendi meclis kararları ile birlikten ayrılırlar.
Tüzük Değişikliği
Madde 37- Birlik tüzüğü değişikliği birlik meclisi üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun alacağı karar üzerine Çorum Valisinin onayı ile gerçekleşir
Birliğin Tasfiyesi
Madde 38- Birlik Meclisi üye tam sayısının üçte iki çoğunluğunun alacağı kararla feshedilebilir. Birliğin tasfiyesi, mülki idari amirince belirlenen üç kamu görevlisince yürütülür tasfiye işlemleri en geç 1 yıl içerisinde sonuçlandırılır. Birliğin mal varlığı birlik meclisince alınacak kararlar doğrultusunda üye birimlerin birlik mal varlığına katılma oranlarına göre katılma oranları belli değil ise mahalli idare birimlerin nüfusları oranında dağıtılır
Yürütme
Madde 39- Bu tüzük hükümleri birlik başkanı tarafından yürütülür,